2014. szeptember 10., szerda

Vadvirágos kiskertemben

A történet ott kezdődik - csak röviden mesélek - hogy sok évvel ezelőtt vásároltam egy darabka földet. Panellakó városiként úgy terveztem, milyen jó lesz majd nekem nyugdíjas koromban, az egész napom azzal telik, hogy a kertbe járok, teszek-veszek a jó levegőn, nyugtató csendben, zöldben... Volt sok munka, mire a lucernaföldből szép gyepes kert lett. Ültettem sok gyümölcsfát, szőlőtőkéket, virágokat... Néhány év múlva, ahogy egyre több gyümölcs termett, hívatlan látogatók tűntek fel a környező kertekben, így nálam is. Én dolgoztam a fáimmal, ők meg leszüretelték a termést. Így ment évekig, amikor aztán besokalltam, és abbahagytam a kertművelést. Addigra szomszédom is csak egy maradt, a többi - korábban szép gyümölcsös - helyén már csak gaztenger virított.
Egy szép csillagőszirózsa
Három évig bírtam... idén nyár elején erőt vett rajtam a kíváncsiság - vajon mi lehet a kertben? Kimentem persze, és leesett az állam! A fák derékig érő gazban álltak ugyan, de roskadásig tele érés előtt álló gyümölccsel! Meggy, cseresznye, körte, alma, szilva, dió... mindből legalább két fajta!
Elmondhatom, abszolút bio minőség, mert hogy három évig nem hogy permetszert, de még engem se láttak!
Úgy alakult aztán, hogy idén megint saját fáimról ehettem (meg persze kis családom) meggyet, cseresznyét, egy kevés szilvát. Sajnos, a rengeteg nyári eső miatt a hegyi területet nagyon nehéz megközelíteni, ezért az épp ebben az időszakban érő körték és szilvák a földön, a fa alatt végezték. Mindössze a sárgabarack termést szedték le illetéktelenek, ezt egészen biztosan tudom. 
Alma és dió szép mennyiségben maradt a fákon, pillanatnyilag ezek begyűjtésével foglalkozom. És néhány fotó elkészítésével... :)
Garantáltan bio
Garantáltan bio
Garantáltan bio
Feleségem csodálkozik... :)
Ebből is sok van
Meg ebből is...
Azért szép, ugye?
Dió
Mikorra eszembe jutott, hogy a fákat is fotózzam, addigra a könnyen elérhető termést már le is szedtem. A gépemen csak egy macro-obi volt, magasabban lévő gyümölcsökre nem tudtam rázoomolni. De azért talán így is látszik, mi a "téma".

Legyen szép napotok....

Nincsenek megjegyzések: