2014. szeptember 24., szerda

Unaloműző séta Mosonmagyaróváron

"Mosonmagyaróvár (latinul Ad Flexum; németül Wieselburg-Ungarisch Altenburg, horvátul Stari Grad) város Győr-Moson-Sopron megyében, a Mosonmagyaróvári járás székhelye. 1939-ben jött létre Moson és Magyaróvár egyesítése révén." - Wikipédia

Mosonmagyaróvár - itt van Győr szomszédságában, mégis alig ismerem... sokszor átutaztam a városon vonattal, busszal, autóval, de alig láttam belőle valamit. Most aztán úgy döntöttem, legalább fél napot arra szánok, hogy végigsétálok a főutcán, és készítek annyi fotót, amennyit lehet!
Vonatra ültem, és hamarosan már ott is voltam. Indul a séta!
A fotókat olyan sorrendben mutatom be, amilyen sorrendben készültek. Elmondom, hogy nem ennyi fotó készült, amennyi itt meg fog jelenni, hanem ennél sokkal több. Még alapos szelektálás után is sok képem maradt... nem feltétlenül nagyon jók, inkább úgy fogalmazok: amelyek nekem tetszettek.
A fények egészen különlegesek voltak azon a napon. Vastag felhőket kergetett a szél, sötét árnyékba borítva a város kisebb-nagyobb részeit. Az égbolt vakítóan kék volt máshol, vékony fehér felhők vakítottak nagy foltokban... önmagában biztosítva a digitális képek beégését, kék égboltrészleteket, és ijesztően fekete felhőfoltokat. Na, ennyit a fényekről...
Szólni kell a sok templomról is. Nem tagadom, kedvenc fotótémám még akkor is, ha belül nagy a sötétség, óriásiak a fény-árnyék ellentétek, városnéző turistaként pedig nem cipelek fotóállványt magammal.

Nept. Szent János templom
 Rögtön az első fotó, amit elkészítettem. A templom zárva volt, csak a főhajó végét lezáró rácsig tudtam bemenni. Nagyon sajnáltam, mert a templom csodálatosan szép.
Utcakép Mosonmagyaróváron
Kápolna
Nem tudok róla lényegében semmit, csak azt, hogy közvetlenül a főút mentén fekszik, és nagyon szép.
Utcakép
Különleges irányjelző tábla, Magyaróvár irányát jelzi.
Zsidó emlékmű
Tudtommal erről a helyről hurcolták el a zsidókat a holokauszt idején.
Szent Gotthárd templom
Hatalmas és szép épület. Nyitva volt, körbe tudtam fotózni az egész belső terét. Gyönyörű színes üvegablakai vannak. Szívem szerint ide tenném valamennyi itt készült képemet, de tartok tőle, nem mindenki nézi szívesen ezeket.
Utcakép Mosonmagyaróváron
Utcakép Mosonmagyaróváron
Idegen turistaként jártam a városban, nem mindenről tudtam, mit látok. Például azt az egykori gyárépületet sem tudtam beazonosítani. Ennek ellenére nekem úgy tűnt, jól mutat ott, ahol van :)
Utcakép
Utcakép cégérrel
Habsburg Frigyes
Habsburg Frigyes
"Habsburg–Tescheni Frigyes főherceg (Erzherzog Friedrich Maria Albrecht Wilhelm Karl von Österreich), (Gross-Seelowitz, Morvaország, 1856. június 4.Magyaróvár, 1936. december 30.) osztrák főherceg, magyar királyi herceg, Teschen hercege, császári és királyi tábornagy, 1914-től 1917-ig az Osztrák–Magyar Monarchia haderejének főparancsnoka." - Wikipédia

Utcakép
Utcakép. Háttérben az egykori vár
Magyaróvár egykori vára
A várban ma a Nyugatmagyarországi Egyetem egyik kara működik.
Régi várfal maradvány
Egy újabb nézet a várról
Emlékmű
Az 1914-18 között, az I. Világháborúban elesett egykori egyetemi diákok emlékműve. Az elesett hősök neve olvasható a perem belső felületén.
Belső udvar
"Magyar Királyi Gazdasági Akadémia"
Utcakép a várral
Utcakép
Utcakép Mosonmagyaróváron
Szemezgetés a mosonmagyaróvári legfrissebb képeimből. A "családi albumban" sokkal több van ennél. Vannak érdekesek is - mármint annak érdekesek, akik szívesen nézegetik a városnéző turisták képeit.
Nagyon jól éreztem magam a városban, kellemes séta volt. Még a fura fények ellenére is!

Szép napot minden látogatómnak, barátomnak!



13 megjegyzés:

janapapa36@gmail.com írta...

Machine Works "Kühne", 150 y.old lehetett az a gyárépület.

Zsuzsanna blogja írta...

Nagyon szép képek,és le írás köszönöm hogy láthattam.

Zsuzsanna blogja írta...

Nagyon szép bemutatót készítettél. Gyönyörűek a képek mint mindig. Köszönöm hogy láthattam. Üdvözlettel Zsuzsana

Unknown írta...

A gyárépület ami a képen látható az egykori malom része.

Unknown írta...

Így van. A Kühne mosonban van, az a kèp pedig a magyar utcáról kèszült. Èn is a malomra gondolnèk.amúgy tényleg jó kèpek.helybèlikènt is jó nézni. A zsidó emlèkmű tudtommal a zsidó temető règi kerîtèsènek egy darabja. De ebben nem vagyok teljesen biztos.

Unknown írta...

Amit te gyárépületnek nevezel az a sörgyár!
http://www.panoramio.com/photo/29440253

Névtelen írta...

A régi gyárépület a főhercegi malom és a sörgyár.

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm a kiegészítő megjegyzéseket minden hozzászólónak!

Unknown írta...

Jól tudod! Zsidótemető volt ott!

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm Zsuzsanna Artner az újabb kiegészítést! Remélem, minden új olvasóm végigolvassa a megjegyzéseket is.

Névtelen írta...

Az iranyjelzo tabla az nem iranyjelzo. Ott van a ket regi varos hatara. A masik oldalrol moson van ravesve. ��

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm az újabb helyreigazítást! Idegenként csak sejtéseim voltak néhány dologról, mint pl. arról a bizonyos tábláról is. (Nem néztem meg a másik oldalát... pedig a példa szerint kellett volna :-)

Magyar György írta...

Gratulálok Zoli. Nagyon szép képek . Örülök, mert egy igazi TIT Jelky-Geur ismeretterjesztőként mindent beazonosítottál és indító
megjegyzést adtál neki