2013. április 16., kedd

Budaörsi hegyekben túráztam


Fotózni jó. És ezer más jó is származik belőle. Például barátokra talál az ember általa. Kirándulásokra, mozgásra ösztönöz, ezáltal közvetve az egészséges életmód felé terel. Gondolkodtat, segít az időskori szellemi frissesség megőrzésében. A nyers képek feldolgozás, katalogizálása ma már számítógépet igényel, tehát megdolgoztatja az agyat. A képek internetes közzététele újabb kapcsolatokat teremt! Sikerélményt ad. És nem utolsó sorban a szabadidő is kellemesen telik.

Győrben - mondhatom - kialakult egy kisebb társaság, akik gyakran hívják egymást fotós ötletekkel, programokkal kapcsolatban. De vannak messzebbre nyúló kapcsolataink is. Ez ezért jó, mert megismerjük egymás kedvelt fotós helyszíneit, mintegy "cseremeghívásos" alapon. Persze, vannak hirtelen jött ötletek, amikor a programjaink ütköznek, néha az érdeklődési köre is más néhányunknak, de szerencsére a dolgok többnyire kedvezően alakulnak.

Az elmúlt hét végén egy meghívásra Budaörsön jártam. Nagyon szeretek a hegyekben kóborolni. Lenyűgöz a magasból elém táruló panoráma, és nem utolsó sorban kedvelem a különleges helyek különleges élővilágát. Lehet ez növény, madár, vagy bármi négylábú. Az adott időpontnak az adott jelentőséget, hogy a természetes élőhelyén még nem láttam egyetlen kökörcsin-féleséget sem. Egy budapesti fotós barát most felvitt a budaörsi hegyekbe, ahol lehetőségem volt nem csak egy hegyi kirándulásra, hanem jónéhány gyönyörű, védett vadvirág fotózására is.

Kellemes, napfényes idő volt, csak az erős szél tréfált meg engem. Készültem rá, hisz erre felhívták a figyelmemet, de a helyszínen valahogy nem tűnt föl a tűző nap ereje. Csak másnap jöttem rá, hogy valamit nem jól kalkuláltam - akkor, amikor a fejbőrömön tapasztaltam, hogy bizony nagyon alapos UV-sugárzás volt a hegyen! Kaptam is egy enyhe napszúrást - szerencsére valóban csak nagyon enyhe lefolyásút, hamar kihevertem. Tanulság: a sapka ne a hátizsákban legyen, hanem a fejen! :)

Minden fotózáskor szembesülök azzal a problémával, hogy a témák változása, váratlan események szükségessé tehetik, hogy egyszerre legyen lehetőség nagylátószögű és hosszú gyújtótávolságú objektív használatára. Hiába van a hátizsákban több objektív, a vázon egyszerre csak egy van. Ha hirtelen bukkan fel egy olyan téma, amihez épp egy másik objektív kellene - hát akkor baj van. Ezen az úton is jártam így, bosszankodtam is eleget! Mondhatjátok erre, hogy egy nagy-átfogású zoom objektív kompakt gépen megoldja ezt a problémát - igen, kompromisszumokkal megoldja, de okoz sok mást - ezért nem követem ezt a lehetőséget. Áthidaló megoldásként újra a kis kompaktomat kellett használatba venni, amikor arra volt szükség. 
Kálvária - innen indultunk a hegyre
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Látvány a hegyről
Ebben a posztban csak azt mutatom meg Nektek, merre jártam, mit láttam, milyen csodálatos a fővárosunk környéke. A kirándulás fő célját, a védett virágokról készített fotókat majd máskor.... hamarosan újra találkozunk!

Legyen szép napotok!

Nincsenek megjegyzések: