2012. július 13., péntek

Hortobágy - szafari park

Ebben az évben sok szép helyre eljutottam - és még nincs vége az évnek! Zalakaros, Karcag, Hortobágy, Tisza-tó, Bakony Cuha völgy - hogy csak a legszebb magyar tájakat említsem! Aztán Ausztria, Bad Ischl és tágabb környéke, ami ugyancsak maradandó élményt nyújtott. Rengeteget fotóztam ezeken a tájakon. Természetesen sok képet kiselejteztem, hiszen turistaként nem igazán lehet egy-egy kép elkészítésére elegendő gondot fordítani. A megmaradt képekből próbálok kis ízelítőt összerakni, bemutatni Nektek.
Itt az Alföldön figyeltem föl egy olyan jelenségre, melyet korábban még nem tapasztaltam. Viszonlag nagy méretű és nagy tömegű, fekete színű objektívvel fotóztam. Nagyon meleg volt, ezerrel sütött a nap, a gép pedig szabadon lógott a nyakamban. Egy idő után az obi külső része kissé felmelegedett. Ennek az lett a következménye, hogy az autofókusz működése nehézkessé, pontatlanná vált. A képek egy részét éppen emiatt a hiba miatt kellett kidobni. Azóta ha meleg, napsütéses időben fotózom, igyekszem az obit árnyékban tartani, amennyire csak lehet. A kis tömegű alapobinál ez a gond nem jelentkezett.
Vadló
Az állatparkban egy egész csomó vadló éldegél, ideális körülmények között - bár a rendelkezésükre álló terület be van korlátozva. De így is van helyük a mozgásra bőven!
Pelikán

Pelikán
 A látványuk nagy meglepetés volt nekem, mert élőben még soha nem láttam ezt a madarat. Nagyon tetszettek, alig voltam képes tovább menni a tó mellől.
Vadló csikó

Csikó és mamája

Csikó és mamája
 A kép is bizonyítja, hogy jól érzik magukat, hiszen szaporodnak. Bár tömegével látni Afrikában készült fotókat, ami alapján a szaporodás nem feltétlenül a jó élet bizonyítéka.
Megint pelikánok
 Kicsit csalódott vagyok a képre nézve. Tudjuk, hogy az internet nem eredeti minőségben mutatja meg a feltöltött képeket, de ez pl. nagyon fakónak tűnik!
Gólya

Gólyák
 Csapatostól élnek egy tó mellett.
Daru

Daru pár
 Ezek a madarak nehezen tűrik az ember közelségét, ezért kényszerből fedett kifutóban vannak elhelyezve. Megszemlélni csak egy épületből, ablakon át lehet őket. De még így sem boldogok a látogatók miatt. Az ablakon át csak a fejünket észlelhették, mégis vad futkosásba fogtak a látványunk miatt.
Kormorán pár
 Őket egy bizonyos távolságon kívűl nem zavarja az ember. Viszonylag nyugodtak voltak, jól lehetett fotózni őket. Vadon élő példányaikról is sok fotóm van már.
Kormorán egy másik helyszínen

Nyáriludak néhány példánya

Vadlovas idill
 Többször visszatértem a vadlovakhoz. Érdemes volt, mert egy szép jelenetet sikerült lencsevégre kapnom.
Tulok
 A természet parancsára!  :-)))
Felnőtt tulok, és egy növendék

Nos fiam, eleget ittál?
 Csodálatos állatok, csupa izom, energia mindegyik.
Farkas

Farkas
 Nem tagadom, a kifutójuk előtt kissé remegett a lábam. Ezzel együtt is nagyon szép látvány volt mindegyik. Összesen hármat láttam.
Farkas

Farkas

Farkas
 Alig bírtam abbahagyni a fotózásukat. Sajnos, éppen itt kezdett rendetlenkedni az objektívem, ezért több életlen, más tekintetben pedig jó képet ki kellett selejtezni.
Kanalas gém
 Meglepetés, korábban élőben még soha nem láttam.
...még egyszer egy tulok!
Figyeljétek meg a rengeteg legyet a feje körül!

A Hortobágy egy erre alkalmas területén néhány éve hatalmas állatparkot létesítettek. Mi nem tudtunk erről, annál inkább örültünk, hogy karcagi barátaink ennek meglátogatását is bevették a programba. A Pásztormúzeum mellől igazi szafari-autó vitte ki a látogatókat a területre, ahol a kocsiról leszállva gyalog lehetett bejárni a parkot. Minden nagytestű, veszélyes állat biztonságosan volt elhelyezve, a látogatóknak támadástól nem kellett tartania. Persze, ettől függetlenül - itt is megjegyzem - kissé libabőrös lett a hátam,amikor először néztem farkaszemet a farkasokkal! Vagy talán nem is csak kissé! :-)))

Köszönet barátainknak a szép élményért! Olvasóimnak pedig azért, mert pár percet rám szántak az idejükből.

Legyen szép napotok!

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Csodálatos a Blog,nagyon szép volt végig barangolni!!!