2012. június 16., szombat

Cseh-Morva kulturtáj -Valtice kastélya

Rövid csehországi kirándulásunk második állomása Valtice. Ugyanúgy a Lichtenstein család birtoka volt, mint a korábban meglátogatott Lednice. A tájékoztatás arról szólt, hogy ez a kastély volt a hercegi család téli, Lednice pedig a nyári lakhelye. Nem irigylem őket, borzasztó lehetett minden évben kétszer költözni! :-))
Közeledünk a kastélyhoz
Bal szárny és főépület
Természetesen ennek a kastélynak a meglátogatása is szerepelt a programban, de nem volt kötelező. Már csak azért sem, mert mindkét kastélyba viszonylag borsos áron lehetett belépőjegyet venni - ráadásul több más módon is pénzt kértek a turistától. Ez viszont jelentősen megdrágította az utazás költségeit.
Lenyűgöző a látvány
Egy más nézet
Ugyanakkor teljesen érthető ez, hiszen nagyon sok szép dolgot láthat az ember egy-egy ilyen látogatás alkalmával. A gyönyörű épületek, berendezések üzemeltetése, a környezet rendben tartása, a személyzet fizetése hatalmas összegeket igényel. A fenntartásra fordított összegeket pedig elő kell teremteni valamiből - nincs ez másként kis hazánkban sem.
Puritán templombelső
Én a kastély belső berendezéseit nem néztem meg, és nem csak takarékossági okokból. Tudtam, hogy csak rövid időt töltünk itt, mert még aznap egy másik városba is ellátogatunk, és ott is megnézünk egy kastélyt - vagy várat? Mi is ez tulajdonképpen? Úgy döntöttem, a kastélylátogatásra fordított időt egy rövid városnézésre fordítom. Érdekelt, milyen az élet Csehországban - milyenek a házak, az utcák, milyenek az emberek. És hogy milyen belül az az óriási templom, ami a kastély közvetlen szomszédságában volt található.
Monumentális hatású templom
A templommal kezdtem. Hatalmas, monumentális épület. A belső berendezése viszont teljesen ellentéte a külső megjelenésének. A várakozásomhoz képest puritán, sötét és kissé lehangolónak tűnt. Itt is csak az ajtó mögötti vasrácsig lehetett menni. A fotózásban nem dicsekedhetek sikerekkel - de hát ez van. Található a városkában egy másik templom is, de annak zárva volt minden ajtaja, egy pillantást se vethettem a belső kialakítására.
Városháza
Fő-tér
Fő-tér
A városka főtere közvetlenül a kastély mellett van. Ez nagyon tetszett, szép és igényes kialakítású a környezet, több köztéri szobor és emlékmű díszíti. Úgy általában igen jó benyomást tett rám, amit láttam. Korábban is hallottam már a cseh (vagy morva) emberek igényességéről - az itt látottak alapján nem csalódtam.
Fotóztam természetesen mindent, ami tetszett. Néhány képet bemutatok, de nem terhellek túl Benneteket látnivalókkal. Az az igazság, a város tetszett, mint említettem, de azért túl sok szenzációt nem tartogatott számomra - kivéve persze a kastélyt. Mert az nagyon szép volt kívülről is!
Végül még egy pillantás a kastélyra

A következő posztom Mikulov városkáról, és annak váráról szól majd - talán a jövő hét vége felé.
Legyetek jók és szépek, szép napot a továbbiakban is!

Nincsenek megjegyzések: