2014. február 6., csütörtök

Győr - Széchenyi Patika múzeum

Február van... lassan ugyan, de egyre hosszabbak a nappalok. Nem sokkal, napi 1-2 perccel. Ahogy a népnyelv mondja, egy kakaslépéssel. De azért még szürke minden, borult az égbolt, jégfoltok vannak az aszfalton reggelente. Ha kinézek a lakás ablakán, semmi jó kedvem nem támad. Inkább egy pici depresszió...
Ma reggel mindezek ellenére úgy döntöttem, hogy színeket akarok látni! Elég volt a sok szürkéből! Magamba nem nézhettem, nem vagyok egy színes egyéniség, ezt tudom régóta. Nos, akkor hol láthatok színeket? Lélekvidámító dolgokat?
Jöttek hamar az ötletek. Ennek örültem, mert azt jelentette a számomra, hogy a rozsdás agykerekek kicsit megmozdultak. Úgy döntöttem, fotómasinámmal kimegyek a Széchenyi-térre, és ott eltekintek legalább három irányba. Egyik irányban felkeresem a Széchenyi-patikamúzeumot, a másik irányban kilépek a térről, és elmegyek a Zichy-palotáig. Ott pedig megnézem a baba-kiállítást. A harmadik irányban pedig meglátogatom a Herendi-porcelán boltot. Ez nem kiállítás, hanem kereskedelmi egység, de korábban már szívesen fogadtak vásárlási szándék nélkül is, csupán látogatónak. Reméltem, ma is így lesz, és fényképezésre is lesz lehetőségem. Alternatív programként a Xantus János múzeum meglátogatását is tervbe vettem, arra az esetre, ha az első három helyszínen nem járnék sikerrel.
Erről jutott eszembe: tudjátok, kiről mintázta Karl May az indián regényeiben Hosszú Puska személyét?

Most ezek után kukkantsatok be velem a Patika múzeumba!
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Győri Patika Múzeum
Remélem, tetszenek a fotók! De a helyszín még szebb, aki teheti, aki nem látta mostanáig, jó szívvel ajánlom, térjen be ide, és nézelődjön. A Patika természetesen működik, de nem csak recepttel érkezőket látnak szívesen, hanem az érdeklődő turistákat is.
Szép napot minden kedves látogatómnak!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szeretem ezeket a régi patikákat, legnagyobb örömömre elég sok akad még belőlük az országban. Arról viszont - szégyellem is magamat - nem tudtam, hogy Győrben is található ilyen. Örülök, hogy a képeiden keresztül kicsit én is részesülhettem ebből az élményből!

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Pedig van! A Széchenyi-téren található, a Bencés templom/gimnázium szomszédságában.
Köszönöm, hogy a blogomban jártál.

Jenő írta...

Én természetesen tudok erről a szép patikáról, amelyről ezeket a kitűnő fotókat készítetted, de sajnos eddig sohasem tudtam időt szakítani rá, mikor öregkoromban Győrött voltam. Legközelebb feltétlenül megpróbálom!

Unknown írta...

Nagyon remek fotók! Köszi a megosztást.

H.Marcsi írta...

Nagyon tetszetős fotók!
A kérdésedre válaszolva, úgy rémlik saját magáról, de lehet tévedek. sajnos "nem tegnap volt" a kedvenc olvasmányom! :-)))

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

http://hu.wikipedia.org/wiki/X%C3%A1ntus_J%C3%A1nos_%28etnol%C3%B3gus%29

http://www.rubicon.hu/magyar/oldalak/xantus_janos/

"Xántus Amerikában természetrajzi gyűjtései közben gyakran használta vadászpuskáját. A legendás Henry karabély, a tipikus észak-amerikai előágytáras ismétlőfegyver – melynek zárólemezébe a John Xántus nevet vésték – ma a győri Xántus Jánosról elnevezett múzeumban található. A puska kapcsán érdemes megemlíteni azt a legendát, mely szerint Karl May, a neves német író Xántus Jánosról mintázta indiántörténeteinek hősét, Winnetou barátját, Old Shatterhandet. "