2013. október 11., péntek

Őszi vizek mellett - Tata Derítő tó

Szeretek Tatára járni kirándulni. Nem találomra jött az ötlet, hanem egy kedvelt blog olvasgatása közben támadt a gondolatom, hogy ezt nekem is meg kellene nézni. A blogger egy fiatal győri hölgy, aki többször írt a Derítő-tó szépségeiről. Igaz, az Ő szemében a szerelem még szebbé tette a tavat a valóságosnál, de hát az egy más kérdés. Lényeg, hogy én is kíváncsi lettem!

Közben a helyzet úgy alakult - ("A helyzet fokozódik!" - Virág elvtárs klasszikus mondata) - hogy nem a Derítő -tóval kezdtem a tatai tavak felfedezését. Legelőbb az Öreg-tavat jártam körbe több alkalommal is, elsősorban a múlt évben, a Vadlúd-sokadalommal összefüggésben. Nem sokkal később a Cseke-tó következett, szintén többször, míg most legutóbb a legtávolabb eső Derítő-tő - más néven Által-éri Ülepítő-tó - került sorra.
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Nem tagadom, egyetértek "Királylány" Zsana kisasszony lelkesedésével! Rám is ez a tó tette a legnagyobb hatást. Nagyon szépen rendben tartott környezet, hétvégi- és horgászházak sokasága egészen újszerű érzéseket keltett bennem! Leginkább a környezet tisztasága, és a rend, igényesség, amit tapasztaltam! 
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
A tavat egy nagyon jól járható sétaút öleli körül, csend van, csodálatos őszi színekbe borult már a tó körüli erdő.... igazi lelki felüdülés egy séta a víz körül! Sehol hangoskodás, semmi ricsaj, néha békésen horgászó emberkék - ennyi. 
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Felirat hozzáadása
Persze, ha Tatán vagyok, nagyjából az egész napot ott töltöm. Egy-egy ilyen alkalommal nem csak egy tavat látogatok meg, hanem legalább kettőt! Most is úgy történt, hogy a Derítő-tóhoz mentem, itt kezdtem a sétát. 
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Felirat hozzáadása
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
A sétaút egy szakasza
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
A tó egy részén az érintetlen természet dominál
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Csak nyugodtan, kényelmesen, kérem szépen!
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Szerencsés horgász - kapás van!
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
Bóbiskoló tőkés réce - mondom én, hogy nyugis egy hely ez!
Tata-Tóvároskert Derítő-tó
A ladikot villanymotor hajtja
Csináltam körülbelül háromnegyed kört, egészen addig, amíg az Által-érhez érkeztem. A kis patak mellett végigsétáltam az Öreg-tóig. Az Öreg-tónál a madárpihenőt kerestem fel, és készítettem sok jól sikerült (és sokkal több nem sikerült) fotót a víz madarairól. Ezek után újra az Által-ér következett, vissza a Derítő-tóhoz. Itt befejeztem a tó körbejárását - addigra egyrészt jól elfáradtam, másrészt a fotós kártyáimon is összegyűlt vagy 300 felvétel. Úgy döntöttem, a mai fotósétát befejezem - nagyon jó érzésekkel jöttem haza Győrbe, elhihetitek nekem!

Ajánlom ezt a helyet mindenkinek, aki teheti, hogy ide utazik - kiváló program!

Természetesen a madárfotók bemutatására is sor kerül rövidesen!

Nincsenek megjegyzések: